Voice loopt warm voor ASICS Benelux

Voice loopt warm voor ASICS Benelux

Voice is met het PR-budget van ASICS Benelux gaan lopen. Het social media & PR-bureau won de PR-pitch van het bekende Japanse sportmerk in de Benelux. Voor het team van Voice een bewijs dat ‘Social PR’ – PR waarbij naast journalisten, ook conversaties met bloggers en online influencers een belangrijke rol spelen – de toekomst is voor de PR-strategie van merken.

ASICS Benelux was op zoek naar een partner om zijn PR-aanpak te vernieuwen. De ‘Social PR’-benadering van Voice wist de fabrikant van sportschoenen en -kleding het meest te overtuigen. Daarmee wordt het Brusselse bureau met zijn Social PR-activiteiten naast de Belux nu ook actief in Nederland, waar het Pride PR zal inschakelen voor de lokale Social PR-contacten. Andere Social PR-klanten van Voice zijn de Loirewijnen, Efteling en Siemens.  

ASICS-ambassadeurs

 “Dankzij social media is iedereen vandaag een potentiële merkambassadeur. Merken moeten met hun PR-strategie dan ook verder durven kijken dan enkel journalisten. Het komt erop aan om voortdurend via social media echte gesprekken te voeren - geen PR-praatjes - met een geïnteresseerde groep van journalisten, bloggers, experten, opinieleiders en andere online influencers”, legt Patrick Parmentier, managing director bij Voice, uit. “Via rationele en vooral ook emotionele verhalen creëren we samen met de klant een uniek communicatieterritorium waarin klanten, personeel en stakeholders mee betrokken worden.

Het team van Voice is erg blij met de nieuwe samenwerking. Niet alleen sluit de filosofie van ASICS - ‘Better Your Best’ - perfect aan bij die van het agentschap, het telt ook verschillende gepassioneerde joggers in eigen rangen. Zij zullen meteen de eerste ambassadeurs worden van de nieuwe producten en op de events van ASICS. “Verwacht de volgende maanden maar heel wat ‘sponsored posts’ in onze eigen online communicatie”, lacht Steven Piessens, business profiler bij Voice.

Over Voice Agency

Over Voice

Voice Agency is het eerste Belgische agentschap dat zich volledig wijdt aan Conversational Marketing & PR. Het agentschap werd in 2008 opgericht en genereert en stimuleert conversaties om de verschillende spelers van de maatschappij met elkaar in contact te brengen binnen de context van een merk of project. Daarvoor ontwikkelt Voice activeringscampagnes voor communities op interne en externe sociale netwerken en onderhoudt het relaties met online en offline beïnvloeders (bloggers, tweeters,…). Op die manier slaagt Voice erin om zijn klanten te begeleiden en zorgt het dat ze sterke banden kunnen creëren tussen hun merk en hun ambassadeurs.

Voice Agency
Stallestraat 142
1180 Ukkel